o

o

torstai 25. toukokuuta 2017

Ilman pullaa dieetti rullaa

No niin, nyt on melkein kuukausi dieettiä takana! Hirmuista vauhtia on kyllä aika mennyt! Asiaan on tietysti vaikuttanut se, että olen paketoinut tuota koulua loppuun ja se on antanut muuta ajateltavaa. Suurin piirtein opinnäytetyön palautuksen aikaan mulle iski kuume. Pitkästä aikaa kuume! Miten selvisin kuumeesta dieetillä?

Olen järkeillyt tätä itselleni niin, että stressi purkautui ja tulin siksi kipeäksi. Kieltämättä kuumehouruissa olisi maistunut mehujää. Kieltämättä dieetti ja kuume ei oikein ollut mukava yhdistelmä. Eihän se auttanut muuta kuin potea kuume ja flunssa pois. Kuumehourut menivät onneksi yhdessä yössä ohitse.




Huolimatta tällaisesta pienestä takaiskusta, paino on lähtenyt hyvin laskemaan. Fiilis on ollut hyvä ja olo on energinen. Ehkä ainut miinus on se, että kavereiden kanssa ulkona syöminen ei ole niin joustavaa kuin offilla. Tosiaan ei ehkä niin joustavaa, mutta silti mahdollista! Mulla on niin ihania ystäviä, että ne on lähteneet kirjaimellisesti mun kanssa ulos syömään: piknikille! Ja ne söi mun kanssa vieläpä riisikakkuja! :D

Dieetin realiteetit ovat kyllä muistuneet  hyvin taas mieleen. Vaatii suunnitelmallisuutta ja pitkäjänteisyyttä, että saa huolehdittua ruokailuista ja ajoitettua reenit niin, että ehtii huilatakin. Tällä hetkellä teen siis kuntosalin lisäksi aerobista liikuntaa. Yleensä mietin viikon alussa minä päivinä teen mitkäkin reenit. Helpottaa elämää, kun olen vähän suunnitellut valmiiksi viikon aikatauluja. Jos jotain yllättävää tulee, niin on myös helpompi muokata tuota suunnittelemaansa aikataulua. Jotenkin kaikki tuntuu niin selkeältä.

Myös etukäteen päätetyt lepopäivät helpottavat omaa elämääni. Osaan asennoitua treenipäivinä niin, että koen olevani aina motivoitunut salille menemään. Kun taas on lepopäivä niin koen, että lepo on tullut juuri oikeaan aikaan. Tähän olen päätynyt vuosien myötä, kun olen opetellut kuuntelemaan kroppaani. Mulla toimii hyvin kuntosalin suhteen sellainen treenien jaottelu, että kolme peräkkäistä päivää reeniä ja sitten lepo. Sen jälkeen kaksi reenipäivää ja lepo.





Kaiken kaikkiaan dieetti on lähtenyt hyvin käyntiin ja jollain tapaa koen olevani paljon rennompi kuin aikaisemmilla dieeteillä. Jotenkin olen ehkä antanut asioiden mennä enemmän omalla painollaan. Toisaalta, kun tämä homma on jo tuttua, niin varmaan senkin takia osaan jotenkin olla rennompi. Tiedän, ettei stressaaminen auta mitään. Koska kisdieettaaminen ei myöskään ole enää mulle uusi juttu, niin osaan ehkä lokeroida dieetin omaan koloonsa ja dieetti vain toteutuu muun elämän ohessa. Totta kai kisaan valmistautuminen vaikuttaa jokapäiväiseen elämääni, mutta jotenkin se on omalla paikallaan mun elämässä.

Viikonloppuna menen moikkaamaan valmentajaa ja hakemaan yhteisestä treenipäivästä lisää potkua omiin treeneihin! Oikein energistä viikonloppua kaikille!




Kuvat Petteri Kaakinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti